Integracja platformy B2B z Comarch ERP XL – usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień hurtowych.
CERKAMED
Firma CERKAMED działa na polskim rynku stomatologicznym od 2000 roku. Produkuje wyroby medyczne dla stomatologii (stomatologia i endodoncja). Najbardziej rozpoznawalne produkty firmy to m.in. CHLORAXID, ENDO-PREP CREAM, BLUE ETCH, ALUSTAT. Firma dostarcza produkty najwyższej jakości do precyzyjnej pracy, zapewniając dokładność i gwarancję niezawodności przez wiele lat. Produkty Cerkamed zostały już niejednokrotnie docenione przez najbardziej doświadczonych lekarzy. Potwierdzają to również liczne certyfikaty i nagrody.
Obecnie w ofercie Cerkamedu jest 150 produktów spełniających europejskie i międzynarodowe normy jakości, które trafiają na 70 zagranicznych rynków.
Cel projektu
- Zmniejszenie kosztu obsługi klienta przy jednoczesnym wzroście poziomu zamówień
- Wdrożenie platformy B2B i jej integracja z Comarch ERP XL
Problemy klienta
- Czas związany z procesem składania zamówień,
- Ograniczony lub czasochłonny wgląd w historię zamówień,
- Ograniczenia składania zamówień, związane z ograniczeniami,
- Ograniczony dostęp do dokumentów zamówienia, podczas dni wolnych od pracy,
- Brak automatyzacji procesu zamówienia,
- Ograniczona wiedza o zamówieniach klienta za „starsze” zamówienia,
- Zwiększone ryzyko pomyłki przy większej ilości zamówienia,
- Obciążenie pracowników ciągłą analizą, sprawdzaniem stanów magazynowych, oraz danych klientów, do których wysyłany jest towar.
Rozwiązanie
Analizując potrzeby i wymagania klienta, stworzono platformę B2B, której głównym celem była usprawnienie procesu sprzedaży produktów. Dzięki połączeniu z oprogramowaniem Comarch ERP XL możliwe było stworzenie intuicyjnego i spójnego systemu usuwającego dotychczasowe problemy klienta. Dzięki integracji klient ma pełną kontrolę nad danym produktem jego stanem ilościowym, zamówieniami, jaki i procesem logistyczno-magazynowym. Dodatkowo do każdego zamówienia automatycznie generowane są dokumenty np. zamówienia sprzedaży czy faktury.
Istotą całego wdrożonego rozwiązania, jest właśnie automatyzacja zamówień hurtowych. Klient drogą e-mailową informowany jest o zamówieniu z potwierdzeniem zakupu danego towaru. Oferta i możliwość zamawiania jest dostępna 24/7/365.
Osiągnięto
- Zmniejszenie kosztu obsługi klienta
- Integracja z systemem Comarch ERP XL
- Skuteczne zarządzanie informacjami o towarach, cenach i stanach magazynowych
- Szybki dostęp do danych zamówienia o każdej porze
- Automatyzacja procesu zamawiania produktu
- Automatyczne generowanie faktur sprzedażowych
- Zwiększenie nadzoru procesów zachodzących w firmie
- Usprawnienie kontaktu z klientem hurtowym
- Zwiększenie wiedzy o kliencie i jego zamówieniach
- Zwiększenie zamówień, dzięki zniesieniu ograniczeń lokalizacyjnych
- Wzrost sprzedaży i oszczędność czasu pracowników
Technologia
- Baza danych MySQL
- System Comarch ERP XL
- ASP.NET