Wdrażamy Split Payment czyli Metodę Podzielnej Płatności
Zajmujemy się doradztwem, szkoleniami i wdrożeniami w zakresie Mechanizmu Podzielnej Płatności oraz Pracowniczych Planów Kapitałowych. Od wielu lat wdrażamy oprogramowanie firmy Comarch oraz Soneta. Chętnie dzielimy się wiedzą z naszymi klientami. Dlatego, jeśli korzystasz z takich systemów jak: Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum lub enova365 to zapraszamy do kontaktu z nami.
Podstawowe informacje o split payment
Mechanizm Podzielnej Płatności (MPP) zaczął obowiązywać od 1 listopada 2019 roku i jest to mechanizm, który w założeniu ma zapobiegać wyłudzeniom podatkowym. MPP zastąpił funkcjonujące dotychczas odwrotne obciążenie. Podczas płacenia faktury na konto sprzedawcy trafia tylko kwota netto, a podatek VAT znajduje się na odrębnym koncie. Obligatoryjnie jest stosowany dla faktur o jednorazowej wartości przekraczającej 15 000 PLN.
Od 1 października 2020 zaczęły obowiązywać nowe kody, które będzie trzeba wpisywać do nowej ewidencji JPK_V7. Wśród nich znajduje się m.in. kod MPP dotyczący mechanizmu podzielnej płatności.
W praktyce, aby móc wypełnić ustawowy obowiązek dotyczący Mechanizmu Podzielnej Płatności w systemach informatycznych należy:
- przeprowadzić upgrade oprogramowania
- odpowiednio skonfigurować jego działanie
Jako firma informatyczna pomagamy w tym procesie oraz szkolimy osoby, które będą prowadzić rozliczenia faktur za pomocą MPP.
Proces wdrożenia Mechanizmu Podzielnej Płatności zgodnego z ustawą
Przygotuj się do wprowadzenia Metody Podzielnej Płatności - Split Payment
Masz pytania? Wypełnij formularz, a nasz ekspert niezwłocznie skontaktuje się z Tobą.