e-Sklep dobry na obecne i przyszłe czasy – badania o e-grocery („e-spożywce”)

Co przemawia za spożywczymi e-sklepami? 

  • Z badania „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online” zrealizowanego na ponad 2100 internautach wynika przede wszystkim, że aż 16%, czyli co siódmy, regularnie kupuje już produkty spożywcze w Internecie. (polecamy jego lekturę
  • Najczęściej wskazywaną motywacją spożywczych e-zakupów jest, jak się okazuje, nie najniższa cena, ale oszczędność czasu, na którą postawiło 38% konsumentów. 
  • E-kupujący najczęściej wybierają sklepy internetowe prowadzone przez sklepy stacjonarne (42%) lub sklepy wysyłkowe (35%).  

Co jest ważne?: 

  • E-kupujący produkty spożywcze od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37%). 
  • Dla prawie połowy z nich najważniejszy jest duży wybór produktów, a następnie oszczędność czasu (44%) i możliwość porównywania ofert (43%).  
  • O wyborze konkretnego e-sklepu przesądza przede wszystkim atrakcyjna cena, a następnie dwa elementy związane z usability: czytelność strony internetowej i atrakcyjne zdjęcia produktów. 

Co e-sklep może dać e-kupującemu?: 

  • Duży wybór produktów, jako podstawowy atut e-zakupów. 
  • Wygodę związaną z możliwością kupowania “z kanapy”. 
  • Korzystanie z gotowych list zakupowych. 
  • Oszczędność czasu i brak konieczności dźwigania. 
  • Dostawę prosto do domu z możliwością doprecyzowania dokładnej godziny dostawy. 

Wyzwania, które czekają przed e-przedawcami: 

  • Oprogramowanie e-sklepu – wdrażanie i odpowiednia konfiguracja rozwiązań technologicznych (właściwe zamieszczanie zdjęć, opisów produktów, kategorii oraz możliwości stałej optymalizacji sklepu). 
  • Zakupy z „komórki” – prawidłowość funkcjonowania e-sklepu na urządzeniach mobilnych, tworzenie własnych dedykowanych aplikacji sprzedażowych. 
  • Logistyka i transport – (sprawne dostarczanie produktów spożywczych „pod drzwi” klienta lub zorganizowanie szybkiego odbioru osobistego w wydzielonym specjalnie do tego miejscu). 
  • Marketing (intensyfikacja wysiłku budowania silnych marek, w tym również i tych lokalnych – inwestycja w kampanie efektywnościowe). 

Podsumowanie

Stacjonarne sklepy spożywcze, mają obecnie dużą szansę, a jednocześnie spore wyzwanie, aby przenieść swoją działalność do Internetu. Może odbyć się to na dwa sposoby. Sposób pierwszy to wygaszenie działalności stacjonarnej i przeniesienie jej do online – nie w każdym przypadku będzie to możliwe. Sposób drugi to potraktowanie e-sklepu jako dodatkowego kanału sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu sklepu stacjonarnego – wielu właścicieli tradycyjnego handlu będzie mogło skorzystać z tej opcji.  

Warto przestudiować:

Więcej na temat e-sklepu i kontakt ze specjalistą znajdziesz tutaj 

https://aplikacjededykowane.zetorzeszow.pl/aplikacje-internetowe/sklepy-internetowe/