e-Sklep dobry na obecne i przyszłe czasy – badania o e-grocery („e-spożywce”)
Co przemawia za spożywczymi e-sklepami?
- Z badania „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online” zrealizowanego na ponad 2100 internautach wynika przede wszystkim, że aż 16%, czyli co siódmy, regularnie kupuje już produkty spożywcze w Internecie. (polecamy jego lekturę)
- Najczęściej wskazywaną motywacją spożywczych e-zakupów jest, jak się okazuje, nie najniższa cena, ale oszczędność czasu, na którą postawiło 38% konsumentów.
- E-kupujący najczęściej wybierają sklepy internetowe prowadzone przez sklepy stacjonarne (42%) lub sklepy wysyłkowe (35%).
Co jest ważne?:
- E-kupujący produkty spożywcze od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37%).
- Dla prawie połowy z nich najważniejszy jest duży wybór produktów, a następnie oszczędność czasu (44%) i możliwość porównywania ofert (43%).
- O wyborze konkretnego e-sklepu przesądza przede wszystkim atrakcyjna cena, a następnie dwa elementy związane z usability: czytelność strony internetowej i atrakcyjne zdjęcia produktów.
Co e-sklep może dać e-kupującemu?:
- Duży wybór produktów, jako podstawowy atut e-zakupów.
- Wygodę związaną z możliwością kupowania “z kanapy”.
- Korzystanie z gotowych list zakupowych.
- Oszczędność czasu i brak konieczności dźwigania.
- Dostawę prosto do domu z możliwością doprecyzowania dokładnej godziny dostawy.
Wyzwania, które czekają przed e-przedawcami:
- Oprogramowanie e-sklepu – wdrażanie i odpowiednia konfiguracja rozwiązań technologicznych (właściwe zamieszczanie zdjęć, opisów produktów, kategorii oraz możliwości stałej optymalizacji sklepu).
- Zakupy z „komórki” – prawidłowość funkcjonowania e-sklepu na urządzeniach mobilnych, tworzenie własnych dedykowanych aplikacji sprzedażowych.
- Logistyka i transport – (sprawne dostarczanie produktów spożywczych „pod drzwi” klienta lub zorganizowanie szybkiego odbioru osobistego w wydzielonym specjalnie do tego miejscu).
- Marketing (intensyfikacja wysiłku budowania silnych marek, w tym również i tych lokalnych – inwestycja w kampanie efektywnościowe).
Podsumowanie
Stacjonarne sklepy spożywcze, mają obecnie dużą szansę, a jednocześnie spore wyzwanie, aby przenieść swoją działalność do Internetu. Może odbyć się to na dwa sposoby. Sposób pierwszy to wygaszenie działalności stacjonarnej i przeniesienie jej do online – nie w każdym przypadku będzie to możliwe. Sposób drugi to potraktowanie e-sklepu jako dodatkowego kanału sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu sklepu stacjonarnego – wielu właścicieli tradycyjnego handlu będzie mogło skorzystać z tej opcji.
Warto przestudiować:
Więcej na temat e-sklepu i kontakt ze specjalistą znajdziesz tutaj
https://aplikacjededykowane.zetorzeszow.pl/aplikacje-internetowe/sklepy-internetowe/