Zakup platformy B2B w trudnych czasach. Personalizacja i integracja.
Personalizacja to możliwość indywidualnego podejścia do potrzeb firmy – konkretnego biznesu.
Istotą personalizacji jest elastyczność platformy B2B, która odzwierciedla konkretne funkcjonowanie procesów wewnątrz organizacji. Możliwość personalizacji wyglądu całej platformy skupia się na jej użytkowniku końcowym. W naszym przypadku jest to klient B2B. Mamy tu na myśli nie tylko wygląd konta użytkownika po zalogowaniu, ale również prawidłowy wgląd i funkcjonowanie platformy na urządzeniach mobilnych.
Dlaczego to takie istotne?
Personalizacja pozwala na konkretne dostosowanie tego, co widzi klient lub grupa odbiorców. Ma to znaczenie przy kierowaniu komunikatów promocyjnych, personalizacji oferty czy udzielaniu rabatów zakupowych. Pozwala to na skrupulatne monitorowanie ilości zakupów i wpływa na sprawne zarządzanie stanami magazynowymi. W końcu indywidualne traktowanie klienta wpływa na jego wiesze zaangażowanie i lojalność. A o to nam przecież chodzi.
Odpowiadając na pytanie, czy warto? Odpowiedź brzmi – oczywiście. Przecież każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie, niezależnie co robimy. Zakupy w ulubionym sklepie czy odbiór samochodu od mechanika, który rzetelnie nam tłumaczy co zrobił i za co płacimy. W platformie B2B robi to personalizacja.
Integracja – (nie) jest potrzebna?
Obecnie większość platform B2B udostępnia możliwość integracji z modułami handlowo-magazynowymi systemów ERP. Zapewnia to dostęp do jednej bazy informacji, które są wykorzystywane w wielu procesach, eliminując ryzyko pomyłek. Integracja przyśpiesza proces automatyzacji, czy wręcz tzw. samoobsługę.
Istnieją platformy, które w sobie już mają zaszyte wszystkie podstawowe funkcjonalności obsługujące cały proces sprzedaży hurtowej. Czyli własną poukładaną bazę danych, podpięte płatności, własny magazyn czy możliwość prowadzenia prostej księgowości (np. wystawiania i generowania faktur).
To w końcu jest czy nie jest potrzebna ta integracja?
Jeśli istnieje taka możliwość – a w większości przypadków tak właśnie będzie, jest to wręcz konieczne, aby wykorzystać wszystkie atuty automatyzacji sprzedaży hurtowej. Natomiast jeśli chcemy, aby platforma była częścią nowego biznesu, który dopiero budujemy i nie chcemy jakiegoś falstartu – to jak najbardziej jest to właściwa droga. Jedynie powinnyśmy mieć z tyłu głowy, że późniejsza integracja może być bardziej czasochłonna i sprawić więcej problemów. Odpowiedź na tak postawione pytanie jest jedna – to zależy. Zależy dokładnie od potrzeb klienta i jego pomysłu biznesowego.
Podsumowanie
Personalizacja i integracja to bardzo ważne funkcjonalności platformy B2B. Pozwalają na szybszą i bezproblemową obsługę klienta B2B. Obie funkcjonalności wpływają na stworzenie systemu „prawie idealnego” uwzględniającego użytkownika końcowego. Oczywiście, wymaga to dostępu do wielu danych – odpowiedniej analizy i wyciągnięcia właściwych wniosków.
Więcej na temat platformy b2b i kontakt ze specjalistą znajdziesz tutaj https://aplikacjededykowane.zetorzeszow.pl/platforma-b2b