Praca zdalna – 10 wskazówek jak być efektywnym. Wskazówka 7 – Zadbaj o dobry rytm
Musisz złapać odpowiedni rytm pracy. Pracę można podzielić na części, które kończą się krótką przerwą. Na samym początku zrób wszystkie swoje rutynowe i codzienne czynności.
Sprawdź wiadomości SMS, pocztę e-mail, Facebooka czy LinkedIn. Następnie wszystko pozamykaj, a w komunikatorze (aplikacji) np. Microsoft Teams kliknij „nie przeszkadzać”. Telefon też wycisz.
Od tej pory zaczynasz robić po kolej najważniejsze zadania, które sobie zaplanowałeś. To najlepiej zrobić między 10 a 13. Np. spotkanie online z klientem, przygotowanie ofert, tworzenie kolejnych linijek kodu, czy sprawdzanie kolejnych zabezpieczeń sieci i serwerów itd. W tym czasie raczej wykonujesz zadania, za które ty wyłącznie odpowiadasz i jesteś z niuch rozliczany.
Później znów możemy przejść do lżejszych zadań, jak umawianie kolejnych spotkań z klientami, czy wysyłka przygotowanych ofert lub rozmowy na czacie i wspólna praca nad projektem.
Podsumowując, podział pracy na części i przypisanie ich do odpowiedniego przedziału czasowego pozwoli Ci utrzymać rytm pracy na wodzy. Najgorszą rzeczą jest, kiedy inni ciągle Ci przeszkadzają i czegoś chcą, gdy tylko im wpadnie to do głowy – zazwyczaj okazuje się, że są to sprawy, które spokojnie mogły jeszcze poczekać. Ciężko ponownie jest złapać odpowiedni rytm pracy.
A co ty o tym sądzisz?
Jeśli masz do zaprezentowanej wskazówki jakieś uwagi lub się z nią nie zgadzasz, napisz do nas (marketing@zetorzeszow.pl). Jesteśmy ciekawi Twojej oceny. A może zawsze starasz się tak postępować.
Kolejna wskazówka już jutro (01.07.2020) – pt. Dziel zadania na bloki
P.S. Mamy do Ciebie pytanie – jakich narzędzi IT używasz, wykonując pracę zdalną?
My z racji pomagania klientom w tych trudnych czasach przygotowaliśmy kilka usług/narzędzi, które na co dzień wdrażamy.
Zainteresowany?
Odwiedź naszego bloga, gdzie dzielimy się tymi informacjami
https://zetorzeszow.pl/blog/pracazdalna