Zakup „Platformy B2B” w trudnych czasach. Czy to ma sens?
Platformy B2B to dedykowane narzędzia dla producentów, hurtowników i dystrybutorów oraz detalistów, którzy chcą wejść w nowy kanał sprzedaży.
Platforma jest nowoczesną technologią dostępną w chmurze dla wszystkich, którzy nie chcą zostać w tyle za konkurencją. Jednocześnie chcą zautomatyzować sprzedaż hurtową i zwiększyć obroty.
Cel i potencjał posiadania platformy B2B:
- Cel jest prosty – ma być szybko, taniej, wygodnie i klarownie dla obu stron.
- Potencjał jest oczywisty – klienci B2B wydają na zakupach w sieci około dziesięciu razy więcej niż klienci indywidualni (tak wynika z badań).
Skąd bierze się niższa cena zakupów B2B?
Wyższa liczba transakcji niż w przypadku zakupów B2C powoduje, że dostawcy są w stanie zaoferować bardziej konkurencyjne ceny. Odbywa się to dzięki obniżeniu marży jednostkowej oraz kosztów sprzedaży. Przekłada się to na kupujących, którzy mogą znacząco zmniejszyć koszty zakupu i nabyć tańszy produkt lub usługę.
Proces realizacji i rozliczenia zakupów B2B
Zalety chmurowych platform B2B:
- oszczędność kosztów – infrastruktura, utrzymanie, bezpieczeństwo
- elastyczność, skalowalność i transparentność
- dostęp do nowoczesnych rozwiązań dla mikro i małych firm
- indywidualny wygląd i dostosowanie funkcjonalne do konkretnej branży
- krótszy czas wdrożenia, automatyzacja aktualizacji oraz nadzór nad funkcjonowaniem
Podsumowanie
Według różnych dostępnych badań oraz opinii ekspertów w tym roku, aż 40% światowego handlu w Internecie ma odbywać się za pośrednictwem elektronicznych platform sprzedażowych. Dlatego na postawione w tytule pytanie – Czy to ma sens?, odpowiedź nasuwa się sama.
Więcej na temat platformy b2b i kontakt ze specjalistą znajdziesz tutaj
https://aplikacjededykowane.zetorzeszow.pl/platforma-b2b/